Szeretettel köszöntelek a Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dél-Pilisi BŐSÉGKOSÁR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyre több helyen jönnek létre világszerte helyi élelmiszerláncok, felismerve azt, hogy minél közelebb van a fogyasztó és felhasználó a termelés előállítási helyéhez, annál kényelmesebb és költséghatékonyabb azok értékesítése, kevesebbet kell költeni reklámra, szállításra.
Az angol New Economics Foundation (Új Közgazdaságtani Alapítvány) tanulmányából kiderül, hogy bármilyen helyi valutát is használunk, ha helyi élelmiszerre költjük, kétszer annyi bevételhez juttatjuk magunkat és családunkat, mintha a pénzt a szupermarketben költenénk el . A fogyasztók különböző módokon, különböző helyeken szerezhetik be ezeket a termékeket és termelői szolgáltatásokat.
Mindezeken az értékesítési módokon a termelő és fogyasztó szorosabb kapcsolata jön létre, ahol mindkét fél együttes érdeke a jó minőség, megbízhatóság, közvetlen ismeretség. A termelőnek lehetősége adódik több információt átadnia vevőinek és fogyasztóinak, nevét és arcát, egyéniségét adhatja az általa előállított termékhez. Ráadásul mindezt a fogyasztó érdeklődésével, annak kérésére, megbecsülésére teszi, aki elégedettsége esetén még önként tovább is adja a termelőtől kapott információkat, benyomásokat.
Bizalom - egészség – közösség
Az önszerveződő fogyasztói körök
Abból a célból hozzák létre (általában kisgyerekes) családok, barátok, közösségek, hogy közösen keressék fel és szerezzék be a helyi élelmiszereket a termelőktől. Általában olyan önszerveződő közösségi csoportok ezek, amelyek megbízható, jó minőségű élelmiszerrel szeretnék ellátni családjaikat. Felkeresik a gazdákat, összeadják mennyiségi igényeiket és együttesen intézik beszerzéseiket. (pl: Szatyor bevásárló közösség, Csiperke kör).
Termeszd-tenyészd magad ! Városi-falusi illetve hegyvidéki-alföldi vegyes közösségek zöldség-gyümölcs termesztési és állattartási mozgalmai!
Közösség által támogatott mezőgazdaság (CSA-Community
Supported Agriculture)
A termelő és fogyasztó között létrejövő mag-takarmány, előkészítő munkálatok
közös megfinanszírozását célzó befektetői együttműködések során megoszlik a
termelés-tenyésztés kockázata és haszna a fogyasztók és termelők között. A
kapcsolat szorossága a termelők és fogyasztók elkötelezettségi szintjétől
függően különböző mértékben változik. Fő célja, hogy újra összekösse az
embereket az élelmiszer forrásával.
A termelő számára biztos jövedelmet jelent az állandó vásárlói kör; a
fogyasztók anyagi, erkölcsi és közösségi támogatására építve nyugodtabb szívvel
és nagyobb erőkkel fog bele a gazdálkodó a termelésbe, az élelmiszer-előállítás
minőségére és folyamatára tud koncentrálni. Az értékesítés során nincs szüksége
közvetítőre, kereskedőre. Emellett személyes, közeli kapcsolatot alakíthat ki a
fogyasztókkal, akiktől állandó visszajelzést kap, illetve szorosabb
kapcsolatokat és együttműködést alakít ki más gazdálkodókkal.
A fogyasztók számára is számos előnnyel jár egy-egy CSA-gazdaság megszervezése,
ilyen szerveződésekhez való csatlakozás. Egyrészt friss, egészséges,
biztonságos élelmiszerhez jutnak, sokszor a bolti árnál kedvezőbben, másrészt tudatosabban
építhetnek az adott zöldségek, gyümölcsök, állati termékek családi étrendbe
való beépítésére. Tudják, hogy helyi gazdálkodótól és gazdaságból származik az
asztalukra kerülő étel, nem kell beszerzésükért sokat utazniuk. Az egészséges,
biztonságos élelmiszerhez jutás fő garanciája, hogy a CSA-gazdaságok főként
ökológiai vagy biodinamikus gazdálkodási módszereket alkalmaznak
A „Termeszd magad!”, „Szedd magad!” akció!
Számos nagyvárosi közösség, család, iskolák udvarán, parkokban, közös telken kertészkedik együtt. A Városi Mezőgazdálkodási Hálózat (Urban Agriculture Network) szerint világszinten megközelítőleg 800 millió ember vesz részt a városi gazdálkodásokban, többségük a saját családja számára termel, alkalmat adva így a szórakozásra és közös munkálkodásra, egymás jobb megismerésére. A balkonládában megbújó bazsalikomoktól a nagy zöldségeskertek ápolásáig, minden perce örömet hoz a közös kertészkedésnek!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!